A nagy kérdés: Agi vagy ArP?

2010.06.09. 18:17

Sziasztok!

A mostanság elhangzó talán leggyakoribb kérdés ez: Agi-ra vagy ArP-re gemeljek.

Nézzük meg, hogy melyik mit is ad pontosan nekünk:

 

Agility

1 Agility ad nekünk 1 Attack Power-t, és 0,012 crit%-ot.
Az Agility-nek nincs felső határa (szaknyelvvel szólva hardcap-je), nincs olyan, hogy túl sok lenne belőle.
(1 kivétel, ha valaki eléri a 100% critet, akkor a crit része kárba veszik, de ezt elérni, jelenleg, tartósan nem lehet.)
Tehát az Agility révén nagyobbat lövünk, és nagyobb eséllye lövünk kritikus sebzést.

 

Armor Penetration

Az Armor Penetrarion (rövidítve ArP) a célpontunk páncélját csökkenti, ami meg a mi lövéseink erejét növeli, így végeredményét tekintve a lövéseink erejét növeli.
Specialitása, hogy van egy maximum értéke (jelenlegi 1400 ArP), ami fölött az értéke nullává válik, tehát efölé nem érdemes menni.

Másik speciálitása, hogy exponenciálisan skálázódik. Hogy mit is jelent ez?
Hogy minnél több van belőle, annál több DPS-t jelent 1 egységnyi növekedés belőle.
Például, ha van 1000 ArP-nk és szerzünk még 20-at, az jóval több DPS-t jelent, mintha 400 ArP-nk lenne és ahhoz szereznénk még 20-at.
Ebből kifolyólag az ArP-re nem érdemes részlegesen áttérni. (Tehát nem éri meg fele Agi-fele ArP-ra gemelni.)

 

Hogy is van ez az armor dolog?

A kőkemény matektól most megkíméllek benneteket, csak a logikáját értsétek meg. :)

Bármilyen ellenség armorjából a major és minor armor debuff-ok (Sunder Armor, Faerie Fire, stb.) révén figyelmen kivül hagyunk pár %-ot, ez idáig rendben van. (RP-s értelmben ezek segítségével leljük meg a páncélon a réseket.)
A fennmaradó részt befolyásolja az ArP, RP-s értelemben "átlőjjük" a maradék páncélt.

Az ArP hard cap-et nem befolyásolja, hogy van-e major/minor armor debuff, az mindig 1400 marad, tehát raidsetup-tól függetlenül ez az elérendő célod.

 

És akkor most melyikre is gemeljek?

Egyszerű: Ha el tudod érni az 1000-1100 ArP-t gemekkel/kajával/elixirrel, akkor érdemes ArP-re gemelni.

Ezen a szinten ArP többet ér már MM talenten, mint az Agility.

 

És mi változik az ArP-re gemeléssel?

A fizikai sebzéseid (Auto Shot, Aimed Shot, Chimera Shot) többet fognak sebezni, a nature (serpent Sting, Chimera Shot-nak a Serpent Sting-es része) és Arcane (Arcane Shot, Volley) sebzéseid kevesebbet.

Játékban ez gyakorlatilag semmi változást nem jelent, ugyanaz marad a shot-prioritásod.

Ha esetleg 400 ArP környékén nem vetted volna még ki az Arcane shot-ot a rotációdból (Lásd: http://wow-hunter.blog.hu/2010/03/24/shot_rotacio_avagy_prioritasok), akkor most mindenképp tedd meg, és a talent-pontjaidat is vedd el az Imp. Arcane Shot-ról. (Talentekről itt bővebben: http://wow-hunter.blog.hu/2010/03/17/talent_ek)

 

Hogyan is stackeljem az ArP-t?

Egyszerű: gemekkel (lásd: http://wow-hunter.blog.hu/2010/03/23/gemek_enchantok), food buff-okkal és elixir-ekkel (lásd: http://wow-hunter.blog.hu/2010/04/05/felkeszules_raid_re)

Ne feledd, a hard cap 1400. Ha elérted, onnantól már nem ad neked semmit, így 1400 ArP felett újra Agi-s gemek jönnek előtérbe.

 

Ennyi lett volna mára, remélem hasznosnak találtátok. Ha igen, linkeljétek nyugodtan be másoknak, ha ilyen kérdéssel fordulnak hozzátok. :)

Üdv: Grakhar

Szerző: KergeK@csa

1 komment

Címkék: agi mm arp

A bejegyzés trackback címe:

https://wow-hunter.blog.hu/api/trackback/id/tr342069516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lase92 2012.03.07. 16:25:05

hali! igaz hogy régi bejegyzés, de Chimera Shot dmg-jét sem befolyásolja az armorpena, mert nature dmg! igaz hogy weapon dmgből számítja azt de akkor is.
süti beállítások módosítása