Első lépés: A talent-ek, mindennek az alapjai
2010.03.17. 16:34
Sziasztok! :)
Első leckénk a talent-ekről fog szólni.
A huntereknek a Beast Mastery (BM), Marksmanship (MM) és Survival (SV) talentfái vannak.
A jelenlegi állás szerint PvE-ben az MM és az SV a leghasználhatóbb, a BM messze a leggyengébb közülük (bár a 3.3.3-as patch-ben is érkezik hozzá buff), így ritkán találkozhatunk vele.
Így aztán a blogban leginkább az MM-mel és a Surv ággal fogunk foglalkozni.
MM
Pro:
- TotC geartől kezdve nagyobb DPS, mint SV
- egyszerűbb rotáció
- 10% AP a raidnek (ha ki van talentelve)
Kontra:
- mana-igényesebb
- kisebb HP-jű addok ellen gyengébb (a relatíve sok "dot"-ja miatt.)
- kevésbé erős sokmozgásos harcokban (steady shot-ok, auto shot-ok hiányát jobban megérzi)
SV
Pro:
- jó manaháztartás
- kisebb HP-jű addokon is effektív
- az erősebb instant lövések miatt jobb sokmozgásos fightokon
- talentelve manát tölt vissza (Replenishment-et ad)
Kontra:
- picivel bonyolultabb rotáció
- TotC gear-től kezdve egyre jobban lemarad
MM egyre erősebb lesz, ahogy a gear egyre jobb lesz, és egyre több Armor Penetration (ArP) kerül, ez általában Ulduar végén, TotC elején következik be. Mivel az LFG rendszer és ICC kijövetelével Ulduar-t szinte senki nem csinál, ezért elmondható, hogy T9-szintű gear-t összeszedve már MM-ként érdemes raid-elni.
És hogy mikor érdemes SV-ként menni?
Ha kevés a mana: tehát ha a raidben nincs elégséges mana-visszatöltés, leginkább Judgement of Wisdom (JoW).
Ez leginkább csak 10-es raidben fordulhat elő, és fájdalmas a hiánya, hisz enélkül sok időt fogunk Aspect of Viper-ben tölteni, manát visszatöltve.
Másik eset, amikor megéri az SV, azok az 5 fős insták. Kevés manavisszatöltés és a kis HP-jű mobok nagy száma miatt itt szintén jobban boldogulsz SV-ként.
Raid-környezetben utoljára HC Faction Champions-on voltam SV, ahol a több CC (Wyvern sting és gyakoribb csapdák), valamint az esetlegesen sok futás miatt jobban éreztem magam SV-ként.
Tehát elmondható, hogy egy csak PvE-ző hunter legjobban akkor jár, ha egy MM és egy SV build-et készít.
MM
A jelenleg egyik legjobb MM hunter-build ehhez hasonlóan néz ki:
http://www.wowhead.com/?talent#cxbZ0eqoRhzGIsguAox00b:fiAz0M
Nagjyából ez az alap. (IHM 1/3-ra most azért raktam, mert oda a környékére kell 1, lásd lentebb.)
Ami változtathatja ezt azok a következő tényezők:
- megvan-e a hitcap gear-ből és enchantokból? (Gem-eket ne számold, hacsak nem JC vagy.)
Ha nincs, akkor a Focused Aim-re rakj annyi pontot, amennyivel eléred a 8%-ot. (Minden egyes pont 1%-ot, azaz 32 hit rating-et jelent.) - általában raidben adja-e más (DK, ütleg sámán) a 10% AP buffot?
Ha igen, leveheted az egy pontot a Trueshot Aura-ról. - Van-e rajtad kivül másik hunter a raid-ben?
Már két hunternél is megéri az Improved Hunter's Mark-ot kirakni. - Nincs legalább 200-300 ArP-od?
Ekkor a shot-rotation-öd még tartalmazza az Arcane Shot-ot, így érdemes lehet az Imp. Arcane Shot-ra pakolni.
Melyek a kevésbé fontos talentek?
- Trueshot Aura (ha adja más a 10% AP-t)
- Imp. Steady shot
- Imp. Barrage/Rapid Recuperation
Az Imp. Steady shot arra jó, hogy ha nem kell hit, más hunter adja a IHM-ot, és 10% AP is van, akkor oda tudd rakni a pontokat, DPS-ben nagyon keveset ér.
Imp. Barrage/RR-ről is levehetsz egy pontot, ha hit-re kell.
Glyph-ek:
MM-ként a major glyph-jeink a következők legyenek: Serpent Sting, Steady Shot, Kill shot.
A Kill shot a legerősebb lövésünk, add-os harcokban pláne sokat számít, kisebb CD mindig jó neki.
Mivel a Serpent sting a harc első másodpercétől rajta van a célontunkon, ezért a Steady shot glyph hatását végig érezhetjük. (3.2 elött bugos volt, mára javították.)
És itt jön a Serpent Sting glyph. Sokan kérdezik, hogy miért is jó ez, mivel a Chimera Shot-tal 10 secenként újra felrakjuk a Serpent Sting-et, tehát semmit nem érünk, hogy tovább lenne fennt. Viszont érdemes megnézni a Chimera Shot leírását: Van egy alap sebzés, és mellé egy Nature alapú sebzés, ami megegyezik a Serpent Stingünk TELJES IDŐTARTAMÁRA vett sebzésével. Mivel a glyph a 15 sec-es, 5-öt tickelő SS-ből csinál 21 sec-es-t, ami 7-et tickel, így annak s ebzése megnő 40%-kal, így a Chimera Shot nature sebzése is nő 40%-kal.
Kill shot glyph helyett a Glyph of the Hawk is lehetséges, elviekben picit gyengébb csak, viszont mozgáskor többet vesztünk vele. (A Kill shot egyértelműen jobb olyan fight-okon, ahol vannak addok.)
A Glyph of Chimera Shot-tal és a Glyph of Aimed Shot-tal az a baj, hogy összekavarják az amúgy egyforma CD-ket, és így borítják az amúgy egyszerű és nagyszerű Chimera > Aimed > 4 db Steady Shot shot rotációnkat.
A szóba jöhető Glyph of Trueshot Aura-val pedig annyi baj van, hogy a Trueshot aurát felülírja az Abomination's Might és az Unleashed Rage, így nem kapod meg jelenleg a glyph-ből származó pluszt.
Minor glyph-eknek Feign Death, Revive pet, Mend pet-et érdemes berakni.
SV
A legáltalánosabban használható build ez a kettő:
http://www.wowhead.com/?talent#cxoZ0eVoZx0ci0cIhgdqhsz:Aib
http://www.wowhead.com/?talent#cZ0eVooZx0ci0cIhgdAhsu:iAf0zM
A kettő között a különbséget az adja, hogy van-e Aimed shot vagy nincs, illetve ugyanez a Replenisment-re. Én jobban favorizálom az Aimed shot-ot a Multi-shot-tal szemben, mivel instant, így futás/ugrás közben is használható.
Amik befolyásolhatják:
- megvan-e a hitcap gear-ből és enchantokból? (Gem-eket ne számold, hacsak nem JC vagy.)
Ha nincs, akkor a Focused Aim-re rakj annyi pontot, amennyivel eléred a 8%-ot. (Minden egyes pont 1%-ot, azaz 32 hit rating-et jelent.) - ha elég magas a crit-ed (50%+), akkor Expose Weakness-re 1 pont is elég.
Ha valahonnan el kell venned pontot (a hit miatt) és Expose Wekaness-re kell a kettő, akkor a Hunting party-ról vehetsz el. Itt érdemes azért egyet tartani, hogy Replenishment-et adj a raid-nek. (Már persze csak ha szükséges, de 5 és 10 fős grp-okban előfordulhat.)
Glyph-ek:
Itt ugyanazokat a glyph-eket érdemes használni, mint MM-en, nem kíván mást tőled a talent-ág.
Egyetlen kivétel a Glyph of Explosive Shot (Kill Shot glyph helyett), ami Agi-ra gemelve jelenthet DPs növekedést, bár a gear erősődésével egyre kevesebbet.
Nagyjából ennyi lenne első részünk a talentekről. Kérdezzetek bátran, mondjatok véleményt még bátrabban. :)
Üdv: KergeK@csa alias Grakhar
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
schizofrenic 2010.03.17. 17:53:16
SV máig jobb build rengeteg 10-fős bosson. Egyszerűen a mana miatt.
MM kontra SV egyszerűbb rota? BC óta nincs nehéz rota :P
KergeK@csa 2010.03.17. 18:00:16
ICC10 hard mode-okon sem éreztem szükségét SV-nek, JoW-val, Viper sting-gel nem vészes a dolog.
Nem azt írtam, hogy MM nem annyira nehéz, hanem hogy könnyebb. :) SV-ként Serpent Stinget kell újítani, ennyibel bonyolultabb. :)
manwithbeard 2010.03.23. 19:59:53
Annyival talán bonyolultabb az SV, hogy ott L&L procra is kell figyelni, míg MMnél csak CD-kre.
Ami látszólag nem nagy cucc, viszont ha az ember nagy laggal vagy kevés fps-el rendelkezik, akkor elég erősen meglátszódhat a DPS-én.
KergeK@csa 2010.03.23. 20:13:28
Nem nagy cucc, 1 shot ide vagy oda, de akkor is megemlítettem :)
Foulcrow 2010.03.24. 00:19:33
Továbbá azt jegyezném meg, hogy glyphekből azért van egy jópár, ami használható, személy szerint nem vagyok nagy fanja a KS glyphnek, tény, hogy nagyon sokan ezt használják, de szerintem MM-en van helye az Aimed, Chimera vagy akár a Hawk Glypheknek is. Survin szerintem egész jó alternatíva az Expl shot, bár nagyon nagy crit értékeknél már kevesebbet ér, tény.
KergeK@csa 2010.03.24. 00:42:03
KS glyph helyett Hawk még nem rossz, viszont futkározással egyre inkább veszít az erejéből. (Ks viszont add-os fightokon szerepel eléggé jól.)
Aimed, Chimera nem túl jó, ugyanis összekavarja a kettőnek amúgy azonos GCD-jét, aminek hatására létrejött a Chi > Aimed > 4* SS rotáció. :)
Explosive shot-tal meg az van, amit mondasz, nagyobb crit-nél eléggé visszaesik.
Ha eljutok a spreadsheet kérdéséig, akkor látni fogtok egy nagyszerű módszert, eszközt, az ilyenek kiszámítására. (Persze ez még theorycraft marad, amit az egyes emberek a skilltől, latency-től, mázlitól függően tudnak átültetni a gyakorlatba. :))
vasalarcos75 2010.08.05. 07:46:40
Koszi
Utolsó kommentek