Hogyan hozzuk ki magunkból a maximumot ICC-ben? Lower Spire 1. rész
2010.06.10. 17:41
Sziasztok!
Kis kimaradás után egy kevés raid-taktikával jelentkezek, avagy elmesélem, hogy hogyan lehetünk még jobbak ICC-ben, mind 10 és 25, illetve mind normál és HC módban is.
ICC-be belépve a Lower Spire nevű helyre kerülünk, ahol 4 boss vár minket, ebből most 2 boss-ról fogok beszélni:
Az első boss, akivel találkozol ICC-ben Lord Marrowgar, egy nagy 4-fejű, szárnyas csontváz.
Két fázisa van a harcnak, ezek váltakoznak, amíg meg nem hal.
P1
Az általunk (HC-ban is) alkalmazott taktika, hogy a raid-ben mindenki a melee-n áll P1-ben, kivéve persze minket, huntereket, akiknek hátrébb kell állni.
Fontos, hogy minimum range-en álljunk, hogy ha mi kapjuk a Bone Spike-ot, akkor könnyű legyen ránk kifordulnia a bennt állóknak. (Marrowgar hitboxa elég nagy, jóval nagyobb, mint a textúrája.)
Ennek egyik előnye, hogy a Bone Spike-ok nagy része a melee közvetlen közelében lesz, így cleave-vel/AoE-vel hihetetlen gyorsan lemennek. (A mi részénkről Multi-shot a legelőnyösebb megoldás, de ha lassan mennek le a Volley is hatásos tud lenni.)
A másik előny, amiért a healerek szeretni fogják ezt a taktikát, hogy a melee-n állva nem kapsz a Coldflame-ekból sebzést.
P2
P2-ben az eddig nyugodtan álló boss elkezd pörögni (Bone Storm), kinéz egy-egy embert, és odapörög hozzá, és sebzi a körülötte állókat, így P2 elött raidnek szóródnia kell, de NE álljatok a fel mellé teljesen, hisz senki nem akar heal-range-ból kimaradni, plusz a fal mellől eleve behatároltak a menekülési képességeid.
Érdemes 3-5 másodperccel P2 kezdete elött a melee-range-ből kifutva szórodni.
HC mód
Marrowgar Bone storm közben is rak le Bone Spike-okat, így azokat ekkor is lőni kell, valamint emiatt mégfontosabb, hogy senki ne fusson nagyon szélre, mivel ha ott felszúrja őt a boss, akkor jó eséllyel nem tudják kilőni.
A Coldflame 3 mp helyett 8 másodpercig marad meg a földön.
Két fázisa van a harcnak:
P1
A boss-t egy mana pajzs védi, ezt kell leverni, miközben a boss Shadow Bolt-okat lövöldöz (ezt ki kell healelni), Death&Decay-t rak le random helyekre (ebből ki kell futni), és addokat idéz (néha pedig újjáéleszt 1-2 már halottat). 10-esben felváltva jobbról-balról oldalról jön 3 add, 25 fősben pedig egyszerre jön oldalanként 3 add és még egy a bejárattól, ezeket tankolni kell (MD-vel érdemes segíteni a tankoknak felvenni a beérkező addokat.). Figyelni kell az addokra, hogy haljanak meg, mire a következő adag kiér.
25 fősben a boss néha Mind Control-ozik 3 embert, ezeket CC-zni kell (Lehetőleg Polymorph, de akár Cyclone, vagy Freezing trap.) Fontos! Ne öljétek le az MC-zet társaitokat!
Az addok közül nekünk elsősorban a Fanatic-okat kell lőni, illetve ha átalakulnak Deformed Fanatic-á, akkor kite-olnunk kell őket, és mihamarabb leölni, mert bár lassúak, de nagyon nagyot ütnek. (Distracting shot a barátunk.)
Ha fogytán van a manád, akkor remek ötlet egy Viper stinget lőni a bossra, míg te az addokat lövöd.
P2
P2 akkor kezdődik, amikor a boss-nak elfogy a manája, ettől kezdve "feléled" és tankolni kell. Ajánlatos a kijövetelekor a melee-nek (és a petünknek) eljönni a közvetlen közeléből, mivel hajlamos kicsapni mielött a tank megfoghatná.
P2-ben a boss AoE Frostbolt-okat lövöldöz, amit célszerű szakítani, Death&Decay-t rakosgat továbbra is, és szellemeket idézget szerte a teremben, amik kinéznek egy embert, odamennek, és ráütnek egy izmosat, de ha elfutsz előlük, akkor pár mp üldözés után megsemmisülnek.
Ezektől eltekintve egyszerű tank&spank ez a fázis már.
HC mód
P1-ben 25 fősben a hátsó falra állunk rá teljes széleségében, így az addokat könnyebb felvenni, és mindenki range-ben van healnek, és MC esetére CC-nek is.
HC módban P1-ben az addokat prióban kell leölni, és amikor nincs add, csak akkor lőni a boss-t.
10 fősben a boss Mind Control-ozik egy embert időnként (P1 és P2-ben is), 25 fősben pedig P2-ben is folytatja (itt továbbra is 3 embert.)
P2-ben továbbra is jönni fognak az addok: 10 fősben 1 darab hátulról, 25 fősben 3 darab felváltva oldalról. (A mi taktikánk szerint a melee üti az addokat, a boss a terem közepén van tankolva, míg a ranged körbeállva lövi a bosst.)
P2 közben a boss a tankokra egy threat-generálás nehezítő debuff-ot pakol (már normálba is), viszont HC módban nem lehet tauntolni a boss-t, így az éppen nem tankoló tankba MD-ket érdemes tolni, hogy meg tudják oldani a váltást.
Valamint a szellemek HC módban nem csak azt sebzik, akit megütnek, hanem az összes közelben állót is, így itt fokozottan kell rájuk figyelni. (Ezért is van ranged-eknek a körben való szóródás.)
Most ennyi lett volna, a többségetek biztos látta már ezt a két boss-t, de talán egy-két ötletet adtam nektek is. :)
Üdv: Grakhar
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Beorn 2010.06.15. 19:09:21
Zadir 2010.06.19. 17:44:00
KergeK@csa 2010.06.20. 14:35:33
@Zadir: A hét elején lesz egy szép kiterjedt beszámoló az eddigi változtatásokról, avagy ahogy most néz ki a Cataclysm hunter-szempontból.
Utolsó kommentek