Gemek, enchantok
2010.03.23. 15:06
Sziasztok!
A mai napon a második post-ot kapjátok, mert olyan kedvem van. Úgyhogy jönnek a gear-ünk kisebb, de annál fontosabb kiegészítői, a gemek és enchantok.
Gem-ek és enchant-ok jelentősége
A DPS-beli előnyökön túl, amiket ezek hordoznak van egy nagyon fontos szemléleti jelentésük is.
Egy guild vagy PuG első ránézésre a gear alapján fog megítélni. (meg persze öcsik által szimbolizált tpasztalat alapján)
Egy jobb guild/pug nem a GS-t érti ezalatt, mert az csak azt jelenti, hogy milyen szintű a geared. Egy jobb csapat megnézi az enchantokat, gemeket. Ha azt látják, hogy nincsenek enchantok, gemek rosszak, hiányoznak, akkor lehet akármilyen jó gear-ed, nem fogsz jó játékosnak tűnni a szemükben.
Ha kevés a pénzed használj sima, kék gemeket (a megfelelő statokkal), rakjál 8 all stat-ot chestre 10 helyett, rakják 110AP helyett 85 AP-t a fegyveredre inkább.
A kevesebb, de hunter-szempontból jó enchantok azt mutatják, hogy tudod, hogy mit csinálsz, de nincs pénzed. (Vagy még alacsony szintű a gear-ed, és nem akarsz egy 200 ilvl-es fegyverre 300g-t költeni. :))
Ha van pénzed, de mégsem rakatod fel a legjobbakat, az azt mutatja, hogy nem veszed komolyan, az meg szintén nem ajánlólevél.
Ha egyáltalán nincs enchant és/vagy rossz tipusú van fennt, az meg azt mutatja, hogy nem is érted, hogy milyen és miért kéne, tehát nem értesz a kasztodhoz.
Minnél jobb helyre akarsz bekerülni, annál fontosabbak ezek az apróságok.
Enchant-ok
Menjünk végig slot-onként, hogy hova milyen enchantot érdemes rakni.
Head: Arcanum of Torment (Ebon Blade Revered kell hozzá, de Bind on Account, tehát elég ha annak a karakterednek van meg a repuja, aki megveszi, utána átküldheted account-on belül.)
Chest: Powerful Stats
Leg: Icescale Leg Armor (vagy LW-ként: Nerubian Leg Reinforcements)
Wrist: Greater Assault (vagy LW-ként: Fur Lining - Attack Power)
Waist: Eternal Belt Buckle (+ 1 gem-socket)
Back: Major Agility (vagy Engineer-ként: Flexweave Underlay)
Feet: Superior Agility (vagy ha hit kell: Icewalker) (vagy ha sokat kell fight közben helyezkedni: Cat's Swiftness) (vagy Engineer-ként: Nitro Boosts)
Hands: Major Agility (vagy ha hit kell Precision) (vagy Engineer-ként: Hand-Mounted Pyro Rocket vagy Hyperspeed Accelerators)
Ranged weapon: Heartseeker Scope
2H Weapon: Massacre
1H Weapon: Exceptional Agility vagy Superior Potency (vagy ha hit kell: Accuracy)
Finger: Csak Enchantereknek van: Assault
Gem-ek
Az elöző gear-es bejegyzésből tudjuk, hogy mik a fontos stat-jaink, ezeket illik enchantok-ban és gem-ekben is használni: ArP, Agi, Hit, Crit
Ha más stat-os gemeket használsz (MM vagy SV létedre), akkor itt az ideje a cserének.
(Igen, a sokszor látott kék socket-be illő AP+Staminás gemek is cserére érettek, nem éri meg őket használni.)
Nézzük, hogy milyen színű socket-ekbe mit rakjunk:
Meta: Egyértelműen Relentless Earthsiege Diamond.
Piros: Delicate Cardinal Ruby vagy Fractured Cardinal Ruby (ha ArP-ra gemelünk) a nyertes itt.
Kék: Kék jó gem nincsen. Pont. Egyetlen kivétel a Nightmare Tear, amiből egyetlen darab lehet a gear-ben (Uniqe lévén), így ezt a legértékesebb socket bonus-t adó helyre érdemes berakni. Ha felhasználtuk a Tear-t, akkor a maradék kékbe Delicate Cardinal Ruby -t vagy (ha ArP-ra gemelünk) Fractured Cardinal Ruby -t kell rakni.
Sárga: Amennyiben nincs kék socketünk, akkor ide jöhet a Nighamre Tier. Amennyiben már felhasználtuk, úgy mást kell keresnünk.
Ha ArP-re gemelünk, akkor Fractured Cardinal Ruby -t használunk.
Ha nem ArP-zünk, akkor a socket bonustól függ. Amennyiben a bónusz legalább 4 Agility vagy 8 AP, akkor egy Deadly Ametrine éri meg. (Többet nyerünk a búnuszon, mint a 10 Crit -> 10 Agi cserén vesztünk.)
Ha nem jó a socket bónusz, akkor egy szokásos piros gemet (Delicate Cardinal Ruby vagy Fractured Cardinal Ruby) rakunk be.
Mindenhol epic gemeket használtam, nem véletlenül. Ha valaki raidelni akar, akár PUG-gal is, elvárás az epik gemek. Triumph-ból, Honorból elég hamar összejön a szükséges mennyiség, tehát kifogást nem nagyon lehet találni. :)
(Természetesen a JC-kre is vonatkoznak a fentiek, viszont ők 20 Agi/ArP-s gmek helyett a 34 Agi-t vagy ArP-ot adó gemeket fogják használni.)
Hit-kérdés
Amint látjátok elég sok helyen felmerül a hit kérdése, amit el kell érni, viszont fölé menni pazarlás. (ArP-vel is hasonló a helyzet, de nem annyira erős stat, viszont sokkal nehezebb elérni a hard-cap-et)
Ezért most elmagyarázom, hogy én hogyan szoktam a hit-etemet a lehető leggazdaságosabban felhasználni. :)
A cél: 263 hit rating (8% kell egy boss ellen (technikailag 83-as szintűek), hogy ne lőjj egyetlen miss-t se.)
Ne törődj vele, ha 7-8 hit rating-gel több van és nem tudsz vele hogy játszani, de kevesebb sose legyen! :)
Gear: Először is számold össze, hogy mennyi hit van a gear-eden (gem és enchant nélkül). Ezen legtöbbször nem tudsz változtatni, ez az kiindulási alapod.
Talent: Amennyiben nincs meg a 263 (valószínűleg nem lesz meg), akkor jön a Focused Aim talent, ami talent pontonként 32 hit ratinget ad (1%-ot). Ha már csak 10-12 hit rating hiányzik a 263-hoz, akkor már nem érdemes talent pontot rákölteni, majd enchant-ból kipótoljuk.
Enchant: Ha még mindig nincs meg a 263 hit rating-ed, akkor amik szóba jöhetnek az a cipőn lévő Superior Agility cseréje Icewalker-re. Ha még mindig nincs meg a hit, akkor a kesztyűn lévő Major Agility-t érdemes Precision-re cserélni. (Ha még mindig nincs meg a 263 hit rating-ed, és 2 db egykezes fegyvert használsz (ami elég ritka), akkor használhatod ezt: Accuracy)
Gem: És ha még mindig nem lenne meg a 263 hit rating (ami valljuk be elég ritka), akkor használhatunk a Deadly Ametrine-nek helyett Rigid King's Amber-t vagy Glinting Ametrine-t, attól függően, hogy mennyi hit-re van még szükséged.
(JC-ként is hasonló a felállás.)
Azért ez a sorrend, mert így lehet a leggazdaságosabban elérni a hit cap-et, a legkevesebbet vesztve más fontos statokból.
Talent-pontból általában az Imp. Steady Shot-ra szoktunk rakni, de az (és még azImp. Barrage is) kevesebbet ér, mint a 32 hit rating a Focused Aim-ból.
Enchantok terén cipőnél 20 agit cserélünk 12 hit-re és 12 crit-re, kesztyűnél 20 Agit 20 hitre, egykezes fegyvernél 65 AP-t vagy 26 Agi-t 25 hit-re és 25 crit-re.
Ha gemet cserélünk, akkor 10 Agi-t vagy 10 AP-t cserélünk 10 hit-re, tehát itt a legrosszabb az arány, ez éri meg legkevésbé.
Hát ennyi lenne mostanra a tananyag, legyetek jók! :)
Ui: Következő alkalommal a shot rotációnkról beszélek, utána pedig jönnek az apróbb tippek (ezek kevésbé theorycraft-olós részek), aztán egy kevés segédeszköz-ismertetés (spreadsheet, avagy theorycraft újra), aztán pár ötlet egy jó UI-ra, addonok, amik segítenek, technikák. :)
És persze amennyiben lesznek kérdések kommentekben vagy mail-ben, azokra természetesen lesz válasz a bejegyzésekben. Tehát ne fogjátok vissza magatokat! :)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
infester 2010.03.23. 17:39:09
Foulcrow 2010.03.24. 01:26:33
Jah és elkezdtem basztatni a spreadsheeten, hogy mi hogy lenne a legjobb, és azt mondja, hogy ha átgemelnék Arp-re, átglyphelnék Kill shotra akkor kb 700 dps-el többet lehetne tolni, bár így is még csak 1050 arpm lenne. persze ehhez kellene essen egy Deathbringer's Will meg egy gyűrű dreamwalkerből (+badge és craft cucc), de ha a 2 cucc kiesik, akkor tuti átmegyek.
KergeK@csa 2010.03.24. 09:34:45
ArP build nem rossz, igazából játékstílusban nem jelent változást, megéri :)
lomharom 2010.03.24. 12:53:55
Eloszor is grat az otletert ill az inditasert.remelem hosszu eletu lesz.
Kerdesem a kov:Crites kovet nem eri meg jobban berakni a helyere?
KergeK@csa 2010.03.24. 13:07:35
Minek a helyére?
A legerősebb statjaink a tiszta ArP-s, tiszta Agility-t piros kövek, tehát egyértelmű, hogy a piros helyre ezek kerülnek.
Kék helyre nincs jó gem, így ide is a fentiek mennek, lévén socketbónusz-t nem éri meg kirakni.
Sárga helyre, mit rakhatunk?
Tiszta sárgából crit-est vagy hit-est.
Fél-sárgából (értsd narancs) crit+agi, hit+agi jön szóba. Ha hited van elég, akkor azok ki is estek, így marad a 10crit+10agi vs. 20 crit. A kettő között a különbség (a socketbónusz mindkét esetben megvan) 10 agi a 10 crit-tel szemben. És mivel az Agi sokkal többet ér, így nem éri meg tiszta crit-es gemet használni.
Remélem megválaszoltam a kérdésedet. :)
Az oldal meg addig fog élni, amíg lesznek kérdések, felvetések, amik témát adhatnának :)
Foulcrow 2010.03.26. 07:16:27
Az Agility ereje abban van, hogy egyrészt van egy pár talent, ami +% agit ad, másrészt a kings megnöveli az agidat 10%-al, viszont critet, tiszta AP-t, ArP-t, hastet nem.
Másrészt ad AP-t és crit%-ot is. ~46 crit rating 1% crit, viszont 83.3 agi is 1% crit. Látszik, hogy ugyanannyi CR több critet ad, mint agi, ugyanakkor az a 83.3 agi ad ugyanennyi AP-t is, ami szintén egy nem rossz stat, 1 AP kb fele olyan erős mint 1 crit a theorycraftok szerint, és a statok "gearértéke" szerint is(pl ha megnézed a gemeket, van 40AP-s és 20 crites, és a gemek elvileg ugyanolyan erőseknek vannak tervezve).
Foulcrow 2010.03.26. 07:34:32
Ezen kívül a crit% egy jó stat hunternek, viszont egyensúlyban kell tartani az AP-val, senkit nem érdekel, hogy 85-90% a crited, ha akkorákat critelsz mint egy másik hunter noncrit (najó ez csak extrém gearkülönbségnél fordul elő), és nekem raidbuffolva van közel 75% critem. Az Agi pontosan ezt cisnálja, egyensúlyban tartja a critet és az AP-t, viszonylag "hatékony", és hat rá a kings.
Az armor pen szimplán elég OP stat, főleg, mert minél több van belőle, annál többet ér egy újabb pont (ez egyik más stattal sincs így), és csak hard cap közelében előzi meg az agit (kb. 1000 Arp rating fölött)
Freddy80 2010.10.30. 23:00:59
KergeK@csa 2010.10.30. 23:12:52
Azt ugye tudod, hogy a 4.0.1-es patch-csel megszűnt az FA talent? :)
A jelenlegi hitcap-et lásd a legfrissebb bejegyzésben.
Utolsó kommentek