Shot rotáció, avagy prioritások
2010.03.24. 10:52
Sziasztok!
A mai napi okosság a lövéseinkről fog szólni, azaz mikor melyiket használjuk.
A cím megtévesztő, ugyanis a BC-s Bm hunterek óta nincs rotációnk, helyette prioritás listánk van. A különbség annyi, hogy rotációnál fixen mindig ugyanabban a sorrendben következnek a lövések, míg prioritásnál nem ugyanabban a "sormintában" ismétlik egymást az eltérő CD-ik miatt.
Pont ezért nem lehet már egygombos makrókat írni a lövéseinkre.
MM
MM talent-en így néz ki a prioritás-listánk:
Silencing Shot > Kill Shot > Serpent Sting > Chimera Shot > Aimed Shot/Multi-Shot > (Arcane Shot) > Steady Shot
Silencing Shot: Keveset sebez, viszont nem kerül GCD-be, tehát nem hátráltat semmilyen más lövést, ennek köszönheti előkelő helyezését. Érdemes a Chimera, Aimed, Kill Shot, Steady shot-okhoz hozzámakrózni, utána elfelejtheted.
Kill Shot: A legerősebb lövésünk, de csak akkor használhatjuk, ha a célpont 20% HP alatt van.
Serpent Sting: Buffolja a Steady shot-unkat, növeli a Chimera Shot sebzését, a 4db-os T10 szettbónuszt proccoltatja, és még sebez is. Ha egyszer felraktuk és Chimerával frissítjuk, akkor nem kell többször felrakni. (Kivéve %-os DMG buffoknál, de erről majd máskor.)
Chimera Shot: A talent-ág legfőbb lövése, 2 részletben sebez: egy nagyobb fizikai sebzést, illetve a Serpent Sting-et felújítva egy kisebb Nature alapú sebzést.
Aimed Shot: Instant, nagyot üt, healing-csökkentő debuffot is ad.
Multi-Shot: Az Aimed-del közös CD-n van, tehát vagy Aimed vagy a Multit lőjük. Multi több (maximum 3) célpontot sebez, tehát ha több célpontunk van (és egyik sincs CC-zve), akkor Aimed helyett Multi-Shot-ot használunk. (Egy célpontra többet sebez az Aimed, plusz az instant is, tehát 1 célpontra Aimed marad.)
Steady Shot: A helykitöltő lövésünk, az egyetlen, ami nem instant, viszont elég sokat fogjuk ezt használni, amíg várunk a többi lövésre, hogy behűljön.
Arcane shot: Relatíve gyenge lövés, általában Steady Shot-ot lövünk helyette, mivel már 400 ArP-vel is erősebb. Viszont futás közben, amikor Steady Shot-ot nem tudnánk lőni és már nincs más instant lövésünk, ellőhetjük ezt is.
Ha egy erősebb CD fél másodpercen behűl, akkor érdemesebb azt kivárni inkább, minthogy ellőni egy gyengébb lövést és utána lőni az erősebbet.
Harc kezdete hogy néz ki:
- Hunter's Mark felrakása a célpontra
- Misdirection felrakása a kijelölt tankra
- Pull
- Serpent sting felrakása
- Innentől pedig a Chimera > Aimed > Steady Shot hármas lövögetése
- Ha futni kell, és az összes instant-unk CD-n van, Arcane Shot lövése
- 20% alatt pedig Kill shot lövése, ahogy lehetséges
SV
SV talent-en így néz ki a prioritás-listánk:
Kill Shot > Explosive Shot > Aimed Shot/Multi-Shot > Serpent Sting > Black Arrow > Steady Shot
(Igazából az Aimed-Serpent-BA sorrendje nem túl kötött, pillanatnyi gear dönti el, hogy épp melyiket éri meg először elnyomni, de a különbség ezrelékekben mérhető.)
Kill Shot: Lásd fentebb.
Explosive Shot: Az SV-ág megkülönböztető lövése, 3 részletben sebez, 1 mp-s eltéréssel.
Aimed Shot: Lásd fentebb.
Multi-Shot: Lásd fentebb.
Serpent Sting: Buffolja a lövéseinket, a 4db-os T10 szettbónuszt proccoltatja, és még sebez is. (Dot, tehát amíg fennt van a célponton nem kell újra felrakni.)
Black Arrow: Növeli a löveéseink sebzését, a 4db-os T10 szettbónuszt proccoltatja, a Lock and Load talent-et is proccoltatja, és még sebez is. (Dot, tehát amíg fennt van a célponton nem kell újra felrakni.)
Steady Shot: Lásd fentebb.
Ha egy erősebb CD fél másodpercen behűl, akkor érdemesebb azt kivárni inkább, minthogy ellőni egy gyengébb lövést és utána lőni az erősebbet.
Lock and Load procc:
Sv-nél a bonyolítást a LnL procc-ok jelentik, amikor is 2 db Explosive Shot-ot löhetünk el, úgy hogy nem fogyaszt se manát, se lőszert, és a CD-jét se indítja el, tehát procckor 3 db Explosive Shot-unk lesz egymás után.
Viszont az Explosive Shot a sebzését 3 részletben viszi végbe: a nulladik, az első és a második másodpercben.
Viszont a GCD-nk mésfél sec-es, így a következő Explosive shot a harmadik tick elött beérni, azaz felülírná azt a tick-et, így azt elvesztenénk.
Erre két megoldás van:
- Az első, hogy LnL-procc-nál az Explosive shot-ok között vársz a GCD-n felül még 0,5 sec-t (Összesen tehát kettőt.)
- A másik, hogy két Explosive shot közé beékelsz egy lövést. (Ez kevésbé tanácsos, jobb az elöző.)
Ennyi lenne mára, zárul Grakhar mókatára :)
Szerző: KergeK@csa
18 komment
Címkék: shot mm pve rotation survival sv explosive lock and load priority explosive shot chimera shot silencing shot marksman
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
lepketanc 2010.03.25. 20:12:57
lepketanc 2010.03.25. 20:24:02
KergeK@csa 2010.03.25. 21:51:58
És ha megáll, akkor sosem jut el még az Aimed shot-ig sem.
Castsequence pedig ezért nem müködik, mert nincs fix sorrend.
lepketanc 2010.03.25. 22:48:53
KergeK@csa 2010.03.26. 00:19:23
Viccet félretéve nem rossz elképzelés, single targetes futás nélküli fightokra egészen életképesnek tűnik, és őszintén szólva, ez több, mint amit vártam. :)
Futásnál ugyebár sokszor használják(-juk) a "megállunk-fél-mp-re-auto-shot-elmegy-továbbmegyünk" taktikát, de ez itt kilőve, mert ki van kapcsolva az Auto shot.
Addoknál meg sokszor kimarad a Serpent Sting, hisz egy 10-20 sec alatt haló addnál (vagy Marrowgar töviseinél) pazarlás lehet felrakni egy kettőt tickelő Stinget, a Chimera Nature damage-e miatt, könnyen lehet, hogy helyette egy Steady Shot többet érne.
Amúgy viszont egészen érdekes. Következő bejegyzés a shot-rotánk-kal lesz kapcsolatos, ha lesz rá időm, kipróbálom ezt a makrót, és írok róla :)
Egy mail-ben elküldhetnéd a te verziódat is, és kiraknám ide, ha megfelel neked is. :)
Foulcrow 2010.03.26. 08:04:40
Amúgy érdekes módszer, talán még BC-ben láttam valami hasonlót, Survira LnL procok miatt pontatlanabb, de a többire beválhat, bár szerintem még mindig flexibilisebb hagyományosan nyomkodni azt a 4-5 gombot.
A Serpent stingről az a véleményem, hogy MM-en, ha tudsz nyomni egy Chimerat, már csak azét majdnem érdemes felrakni, mert átlagosan a Chim shot serpent sebzése 75-85%-át csinálja egy steady sebzésének, ha még be is tickel egyzser, akkor helyben vagyunk damage-ben, és ez fill Arp buildben. Ráadásul Steady shot 1.6 sec vagy lassabb, és nem lehet futni közben.
KergeK@csa 2010.03.26. 14:39:16
Tehát ha kettőnél többet tickel a Sting, akkor megérte.
Ha kevesebbet, akkor nem.
Trollihunti 2010.03.26. 20:35:40
/console Sound_EnableSFX 0
/cast [target=pettarget, exists] Kill command
/castsequence reset=target Hunter's mark,null
/castsequence sillencing shot
/castsequence reset=10 Chimera shot,Aimed shot,Steady shot,Steady shot,Steady shot,Steady shot
/cast kill shot
/console Sound_EnableSFX 1
/script UIErrorsFrame:Clear()
Annyit még,hogy a SuperduperMacro addont használom hozzá,avval több karaktert lehet írni mint 256!
lepketanc 2010.03.26. 21:42:37
Trollihunti 2010.03.26. 22:07:37
/console Sound_EnableSFX 0
/castsequence reset=target Hunter's mark,null
/castsequence reset=target Serpent Sting, null
/cast [target=pettarget, exists] Kill command
/castsequence silencing shot
/castsequence reset=10 Chimera shot,Aimed shot,Steady shot,Steady shot,Steady shot,Steady shot
/cast kill shot
/console Sound_EnableSFX 1
/script UIErrorsFrame:Clear()
lepketanc 2010.03.26. 22:43:36
lepketanc 2010.03.26. 22:44:25
/cast Kill Command
/click [modifier:shift] sdf_LnL
/click [modifier:alt] sdb_CotW
/cast [modifier:ctrl] Kill Shot
/castsequence reset=target Hunter's mark,null
/castsequence reset=23.5 Black Arrow, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot
#showtooltip Serpent Sting
/castsequence reset=20.6/target Serpent Sting, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot
/castsequence reset=5.3/shift Explosive Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot
/castsequence reset=9.5 Aimed Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot
/console Sound_EnableSFX 0
/castsequence reset=3/combat Explosive Shot, Steady Shot, Steady Shot;
/console Sound_EnableSFX 1
/script UIErrorsFrame:Clear()
lepketanc 2010.03.26. 22:58:34
#show Chimera Shot
/console Sound_EnableSFX 0
/cast [exists,target=pettarget] Kill Command
/castsequence reset=target Hunter's Mark, null
/cast !Auto Shot
/castsequence reset=20/target Silencing Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot
/castsequence reset=target Serpent Sting, null
/castsequence reset=7.5 Chimera Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot
/castsequence reset=7.9 Aimed Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot
/castsequence reset=6 Arcane Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot
/cast steady shot
/console Sound_EnableSFX 1
/script UIErrorsFrame:Clear()
KergeK@csa 2010.03.27. 15:22:58
@lepketanc: A te makród nem resetelődik le readyness-nél, nem? Így azután nem chimerával kezdesz, hanem a castsequence-t folytatja.
Vasárnap este leszek gépközelben, úgyhogy legkésőbb hétfőn legkésőbb jön a makrós bejegyzés. Aztán kifejtem a glyph-eket kicsit bővebben. :)
lepketanc 2010.03.27. 17:18:04
/castsequence reset=5.3/shift Explosive Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot, !Auto Shot
Csak igy ennek önmagában semmi értelme akkor egyszerübb lenyomni az exp. shot gomját és az auto-t lövi magától a gép.
Ha viszont sorba berakosgatom egymás után a /castsequence-s sorokat hajlamos a drágám bebugosodni és az egyik mondat kiakad ezt ebben a macróban az exp ill aimed szokta csinálni. Ha egy aimed kimarad nagy gáz nincs megy egy steady helyette nem sokkal üt kisebbet. Az exp. ha kimarad egy 15-20s re az már viszont gáz.
Ezért raktam be a macro végére azt a második Explosive Shot-os sort az gyakorlatilag nem csinál semmit mivel az exp már el van castolva igy lő egy steady-t. Ellenben ha az első exp es sor beakadt a hibát javitja és a macró ujra müködik.
A serpent,a huntermark,a backarrow instant cast ha jól tudom 0,5s rejtett gcd-vel szóval az a lényeg hogy pik-pak fölteszi.
Mivel a cél az egygombos hunter
KergeK@csa 2010.03.27. 19:27:22
Aimed vs. Steady különbség raidben elég jelentős, 500 dps különbség is összejöhet a cseréből.
A GCD-t rosszul tudod. Fixen van 1,5 mp-s GCD-nk (haste sem csökkenti), az összes lövésünk ezen van (kivéve Silencing Shot), valamint a képességeink többsége (kivéve Rapid Fire, Berserking,stb.). Egyedül az Aspect-jeink vannak különböző GCD-n, mégpedig 0,5mp-esen.
Tehát a BA, HM, SerS is ugyanúgy 1,5 mp-s GCD-t indít, mint a Chimera vagy a Steady Shot.
Tehát ha mindhármat felrakod, az 4,5 mp, ami alatt 3 Steady-t ellőhetnél, tehát úgy 25-30k DMG-től is eleshetsz. Tehát csak akkor éri meg felrakni ezeket, ha ennél a sebzésnél többet nyersz általuk, ami nem 10 mp. :)
lepketanc 2010.03.27. 21:52:04
/cast !Auto Shot
/cast Kill Command
/click [modifier:shift] sdf_HuntersMark
/cast [modifier:ctrl] Kill Shot
/click sdf_BlkA
/click sdf_SerS
/click sdf_Exp
/click ActionButton3
/click sdf_AiS
/click ActionButton2
Mondjuk igy ebböl senki nem ért meg semmit. A [modifier:shift] es részt meg tetszés szerint akár át is lehet másolni a sepenthez meg a ba hoz.Vagy akár a komplett sort is ki lehet törölni.PL a Dreamwalker-nél ha addozik az ember akkor a BA ki van kapcsolva a robbanó csapdából jövő LNL sokkal többet ér.
Utolsó kommentek