Hunter a Cataclysm-ban

2010.04.09. 19:37

Sziasztok!

Parancsoljatok, a hunter-eket érintő Cataclysm-beli változtatások friss magyar fordítása:
(Legutoljára frissítve: 2010.04.09. 20:45)

Új hunter képességek

Cobra Shot (81. szinttől tanulható): Új lövés, amely Nature sebzést okoz Physical helyett. Az a képesség a Steady Shot-tal közös CD-n lesz. Ez alternatívát kínál a hunternek erősen páncélozott ellenfelek esetén a Steady Shot-tal szemben, és a BM-ágban lesznek bizonyos ösztönző talent-ek, hogy ez a lövés váljék a védjegyükké.
(Ghostcrawler pontosított: Nem lesz CD-je a Steady shot-nak és a Cobra Shot-nak sem, a BM-hunter nem fog Steady Shot-ot használni, nem fogja megérni neki SOHA. (a Cobra shot-nak rövidebb lesz a cast time-ja is, lásd lentebb.)

Trap Launcher (83. szinttől tanulható): Használata esetén a következő csapdát 40 yard-on belüli  tetszőleges helyre lehet lőni. Ez a jelenlegi Freezing Arrow képességet biztosítja az összes csapdának, és ennek eredményeképpen a Freezing Arrow eltávolításra kerül. 1 perc CD, nincs GCD.

Camouflage (85. szinttől tanulható): A hunter egy bizonytalan körvonalú állapotba kerül, ami megvédi őt a távoli (ranged és spell) sebzésektől. (Gyakorlatilag LoS-ból kikerül, aki távolról akarja sebezni "Target obscured" hibát kap.) A karaktert közelharci és AoE sebzések továbbra is érhetik, és sebződés, illetve sebzés-osztás esetén megtörik a Camouflage effekt. A hunter tud mozogni és csapdákat elhelyezni a Camouflage alatt, és sebzésbónuszt kap a Camuflage alól indított támadásokra. (Amik egyben meg is törik az effektet.)
Update: Ez nem egy újabb stealth lesz, nem fog a hunter eltűnni mások elől, hanem a  körvonalai fognak elmosódni egy új grafikai effektnek köszönhetően. (Akárcsak a Predatoroké. :) ) (Régebben akartak stealth-szerű Camouflage-et, de ez nem az lesz, az igazi stealth volt, és nem volt kellőképpen balance-olva, nem akarnak minden kasztnak stealth-et adni.

 

Resource-változások

Elérkeztünk a hunter-változtatások lényegéhez.

A hunterek többé nem használnak manát, ehelyett a kaszt Focus-t fog használni. A Focus az Energy-hez hasonlóan generálódik. Az intellect nem fogja egyáltalán befolyásolni (így az nekünk haszontalan stat lesz ezentúl - Grakhar). A Haste gyorsítani fogja a generálódását. (Úgyhogy a Haste jóval hasznosabb lesz, mint jelenleg.) A Hunterek kb. 6 Focus-t fognak generálni másodpercenként, kicsivel kevesebbet, mint a rogue-ok 10 Focus/mp-s generálása. Alább listázunk pár példát, hogy hogy tervezik a Focus költségeket:

  • Steady  Shot / Cobra Shot: Nincs költség. 9 Focus-t generál lövésenként (vagy 12-t másodpercenként a 6 helyett).
  • Arcane Shot / Chimera Shot/Explosive Shot: 45 Focus
  • Aimed Shot / Multi-Shot: 60 Focus.
  • Concussive Shot / Tranquilizing Shot: 35 Focus.
  • Rapid Fire / Master’s Call / Disengage: 30 Focus.

Update: A maximális Focus 100 lesz.
A fenti értékek csak tervek még, nem kell rotációkat kigondolni még. És természetesen amennyiben a defenzív képességek (Disengage!) focus költsége nem mutatkozik megfelelőnek, úgy csökkentik, sőt akár ingyenessé is teszik őket. (Természetesen ez esetben is lesz rajtuk CD.)
A jelenlegi rotációkkal elégedettek, a Focus-változásokkal előfordulhat majd olyan, hogy nem is lesz szükséged Steady shot lövésére, viszont teljesen megszűnik az az eshetőség, hogy hosszabb ideig ne tudj semmi képességet használni. (Ahogy manával előfordulhatott, ha kifogytál.)

Változások a képességek és a működés terén

A fenti Focus-változások és az új képességek miatt igazításokat terveznek néhány egyéb jól ismert képességgel és működési elvvel kapcsolatban. Ez a lista és a talent-változtatások alább közel sem teljes körűek, de jó becslést adhatnak, hogy mit szeretnének az egyes spec-ekkel.

  • Egy fontosabb változtatás a hunter számára a lövedékek eltávolítása. Puskák, íjak és nyílpuskák lövedék felhasználás nélkül fognak sebzést okozni. Nem lesz többet ammo-slot a hunter karakterlapján. A hunternél lévő munició a változtatás után szürke, eladnivaló tárggyá változik. A meglévő tegezek nagy zsákokká fognak válni – bár minden hunternél csak egy egyszer, és a huntereken kívül másra nem vonatkozik ez – és további tegezeket nem lehet gyártani.
    Update: Természetesen warrioroknak és rogue-oknak is megszűnik a lőszer.
  • A pet-kezelés is változni fog. A huntereknek két fajta pet-jük lesz: aktív és tárolt (stored) pet-ek. A huntereknek 3 aktív pet-jük lesz (BM-eknek talán 5), és harcon kívül szabadon cserélgethetik őket, anélkül, hogy egy városba el kéne menniük. (Egyszerre természetesen csak egy pet lehet elővéve.) Továbbá nagy számú pet-jük lehet az "istállóban". Egy pet elővételéhez az istállóból és aktívvá tételéhez továbbra is el kell látogatni egy Stable Master-hez. Ez elegendő helyet fog biztosítani a sok Azeroth-on vándorló Spirit Beast-nek.
  • Továbbá a hunterek egy fajtól függő pettel kezdenek 1. szinten, és 10.-es szinten lesznek képesek más pet befogására. Sok pet-típustól függő képességet megváltoztatunk, hogy fontos buffok/debuffokat adjanak. Az elképzelés, hogy a hunter képes legyen váltani a petek között, hogy betölthessen egy hiányzó szerepet a csapatban. A cél, hogy az összes pet hasonló, és egymásétól nem eltérő sebzés-növekedést jelentsen. (Tehát elviekben nem lesz egy mindennél jobb pet (mint most a Wolf), hanem több lehetőséged lesz választani (akár Spirit Beast-et is a sok közül, lásd fentebb), dmg feláldozása nélkül.) Pár példa a változtatásokra, amiket a pet-típusokkal kapcsolatban terveznek:
    • Wind serpents: Egy debuff-ot fognak biztosítani, ami a spell-ek által okozott sebzést növelik egy ellenségen (hasonlóan egy gyengébb fajta Curse of Elements-hez).
    • Ravagers: Egy physical sebzést növelő debuff-ot fognak adni (hasonlóan a warrior-ok Blood Frenzy képességéhez, csak gyengébben).
    • Hyenas: Vérzés-sebzés növelő debuff-ot fognak okozni. (Hasonlóan a druid-ok Mangle képességéhez, csak gyengébbet).
  • A Sting-ek és egyéb Dot-szerű effektek mostantól részesülni fognak a Haste-ből és a critical rating-ből. A Haste által befolyásolt DoT-ok nem vesztenek az időtartamukból, hanem inkább többet fognak tick-elni.
  • A Viper Sting 9 Focus-t fog 3 másodpercenként tölteni.
  • Megerősítjük a hunter-t a távolsági kaszt szerepében. Ennek megfelelően 1. szinten több távolsági képességgel fog kezdeni (marketing, nem hinném, hogy ez bármit befolyásolna.), és és néhány közelharci képességét elveszti, például a  Mongoose Bite-ot.

 

Új talent-ek és talent-változtatások

  • A BM huntereknek lesz egy új talentjük, a Focused Aim, amely növeli a következő Steady Shot vagy Cobra Shot sebzését, de a cast time-ot is növeli. Az elképzelés az, hogy ezt a kombinációt egy erős kezdő lövéssé tegyék, főleg a Camouflage-zsel együtt.
  • A BM huntereknek továbbá lesznek talentjeik, melyeik révén a Cobra Shot erősebbé válik, mint a Steady Shot, például a Longevity csökkenteni fogja a Cobra Shot cast-time-ját 1,5 másodpercre.
    Update: Alapból a Cobra shot cast time-ja 2 másodperces.
  • A Rapid Recuperation talent által a Rapid Fire azonnal 20/40/60 Focus-t fog adni, plusz a Rapid Killing 3 Focus-t fog adni 3 másodpercenként.
  • Az Efficiency a Chimera Shot, Aimed Shot és Arcane Shot Focus-költségét fogja csökkenteni.
  • A Thrill of the Hunt Focus-t fog adni, amennyiben kritikus sebzést okozol.
  • A Hunter vs. Wild gyorsítani fogja a Focus-töltődést, amennyiben ő vagy a petje helyhez van kötve (snared, stunned, rooted).

 

Mastery-s passzív talent-ág bónuszok

Beast Mastery:
Ranged damage
Haste
Pet damage

Marksmanship:
Ranged damage
Armor Penetration
Double Shot

Survival:
Ranged damage
Ranged critical damage
Elemental damage

Pet damage: Sok jelenlegi passzív pet-sebzést növelő talent eltűnik a BM-ágból, cserébe ezek az új Mastery-mechanizmus keretén belül térnek vissza.

Double Shot: A hunternek esélye lesz egy ingyenes lövésre GCD nélkül a sebzés 50%-val.

Elemental damage: A csapdákhoz, Black Arrow-hoz és Explosive Shot-hoz hasonló képességek nagyobb elemental sebzéseket fognak okozni: Arcane, Fire, Frost, Nature és Shadow.

Ennyi lett volna, hát vannak újdonságok benne, kiváncsian várom a folytatást. :)

Üdv: Grakhar

A bejegyzés trackback címe:

https://wow-hunter.blog.hu/api/trackback/id/tr211908081

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ivanhoe 2010.04.09. 22:44:56

Hát azért az eddigi kasztbemutatók alapján többre számítottam. Úgy tűnik,hogy a Blizz nem erőltette meg magát a hunterrel kapcsolatban :S.
A Camouflage használhatóságával komoly fenntartásaim vannak. Igaz, hogy még nem tudjuk, hogy a gyakorlatban hogy fog ez kinézni, de ha ugyanúgy mint a predator láthatatlanság akkor sok jót nem várok tőle. Ha vki meglát egy elmosódott sziluettet egyből meg fogja küldeni AOE sebzéssel, hülyék lesznek direkt sebzéssel vacakolni.

Zadir 2010.04.10. 15:22:08

üdv.

Először is gratulálok az oldlahoz, nem sok hasonló van kis hazánkban sajnos, ami ennyire jó kasztelemző lenne.

Már régóta érik bennem egy reroll (lock a mainem) de a hunter pvp -főleg aréna- beli behatároltságai eddig rémisztettek.
Ahogy látom a BM huntát újra életképessé akarják tenni. A camuflage pedig feelinges lehet. Lehet nem fogom kivárni a Worgen-t és kezdek egy ... fajban milyet is lenne érdemes ally oldalon?

KergeK@csa 2010.04.10. 18:36:23

@Ivanhoe: Sok kaszt van, aminek nem nagyon akad távolra ható AoE sebzése, tehát közelre kell jönnie, és addig sem dobál/lő minket mindenféle gazsággal.
Viszont kérdés, hogy pl. dot kiszed-e, ha esetleg elötte is rajtad volt-e már pl.

@Zadir: Köszönöm a dicséretet, igyekszem, akadnak még ötleteim bejegyzésekre. :)

Jelenleg talán a Night elf tűnik legjobbnak hunter-pvp-re Ally oldalon. :)
(Bár BC óta nem arénázom.)

Amúgy klánbeli hunter-társam 2000-es rating-en jár 3v3-ban. Szóval azért lehet most is alakítani Arénában, bár tény, hogy nem nagyon fenyeget az a vesély, hogy OP-nak tartsanak. :)

PvE-ben viszont jók vagyunk, talán rugók vannak előttünk egy 2-3 %-kal, de amúgy nem nagyon van okunk panaszra. :)
süti beállítások módosítása