Sziasztok!

A mostani bejegyzés egy kis matematika tárgyú lesz, avagy érdemes-e kis, gyorsan haló addokra HM-et, SerpS-et vagy BA-t rakni, vagy többet vesztünk vele, mint nyerünk?
Eszközeink: spreadsheet, számológép

Ui: Aki lusta, használhatja az én számaimat is, T10 gear körül annyira nagy eltéresek nem lehetnek.

 

Hunter's Mark

Nyissuk meg a spreadsheet-et a profilunkból, és kapcsoljuk ki a Buffs fülön a Targets debuff-okat, mivel addokra legritkább esetben kerül fel Sunder Armor és társai. Jegyezzük fel ezt a DPS-t. (Ez lesz a Hunter's Mark-os DPS, a DPS1.)
Ezután a Settings fülön a Disable Target AP Buffs-ot a világossárga oszlopba rakjuk át True-ra, és jegyezzük fel az így kapott DPS-t, ez lesz a Mark nélküli DPS, a DPS2.
És itt jön a matek: Meg kell nézni, hogy hány GCD-nél éri meg a Mark felrakása. Ehhez a képlet:
DPS1*(x-1)=DPS2*x
azaz
x=DPS1/(DPS1-DPS2)

X a GCD-k száma. A DPS1-nél egy GCD-t elvesztünk, cserébe nyerünk magasabb DPS-t. Ha megkapjuk X-et, akkor megközelítőleg megtudjuk, hogy hány GCD-nél tartunk egyenlő a bevitt DMG a két módon. Ha ennél tovább lőjjük az add-ot, akkor megérte felrakni a Hunter's Mark-ot. Ha rövidebb ideig, akkor bukunk vele.

Az én esetemben: x=10113/(10113-9312)=12,6 GCD, tehát 1,5 mp GCD-vel számolva 19 mp-nél tovább lőtt addoknál érdemes felrakni a Markot.

(SV talenten a végeredmény 15 GCD, tehát 22 mp, így itt a Mark egy hangyányival kevesebbet ér.) 

 

Serpent Sting - MM

Spreadsheet-en kikapcsoljuk a Targets debuff-okat, és megnézzük a Shot Rotation fülön, hogy mekkora DMG-t csinál a Serpent Sting egy tick-je (L9 rublika, SerS néven nevezzük most), valamint a Chimera Shot Nature sebzése (átlagban: L22 + M22 * crit% / 100, Chi néven nevezzük), és ezt összevetjük a kikapcsolt Serpent Sting-es Steady Shot sebzéssel (hogy a Steady glyph ne buffolja a Steady Shot-ot):
SS=(SerS/2)*(x-2)+Chi (SerS 3 mp-nként, tehát 2 GCD-nként tickel, azért van ott a kettes szorzó, viszont az első tick is 2 GCD (3 mp) után következik be, ezért van ott a -2 is.)
azaz
x=((SS-Chi)/(SerS/2))+2

Esetemben: x=(5881-5325)/(912/2) +2=3,2 GCD, azaz kb. 5 mp, az SS tickje miatt kerekítve 6 mp. Azaz, ha az add 5 mp-nél tovább él, akkor érdemes felrakni rá a Serpent Sting-et, így az kettőt tickelve, valamint a Chimera Shot-ot és a Steady Shot-ot turbózva már többet ér, mintha helyette egy sima Steady-t lőnénk.

 

Serpent Sting - SV

A képlet a következőképpen alakul SV talenten:
SS=(SerS/2)*(x-2) (Chimera lövésünk itt nincs, tehát itt azzal nem számolunk.)
azaz
x=(SS/(SerS/2))+2

Esetemben: x=4657/(756/2) +2=14 GCD, azaz kb. 22 mp.

SV talenten sokkal kevesebb sebzést jelent a Serpent Sting, viszont a 4 db T10 szettbónuszt adhatja, ezért ez az eredmény kicsit csalóka, de az eredmény 90%-ával lehet reális számolni, tehát olyan 20 mp-nél gyorsabban haló addokra nem érdemes felrakni.

 

Black Arrow - SV

Képlet a fenti, csupán Serpent Sting helyett a Black Arrow sebzésével számolunk:
SS=(BA/2)*(x-2)
azaz
x=(SS/(BA/2))+2

Esetemben: x=5092/(1254/2) +2=10 GCD, azaz kb. 15 mp.
Mivel a BA is proccoltathatja a LnL talentet, és mivel 30 mp CD van rajta, ezért itt fokozottan érvényes, hogy csak akkor rakjuk fel, ha az időtartamának nagy részét ki is tudja használni, így 10-12 mp-nél gyorsabban haló addokra ne használjuk.

 

Remélem valakinek hasznos volt ez a kis cikk, és tudja kamatoztatni az itt olvasottakat.
Következő bejegyezésben kicsit olvasmányosabbak leszünk, a jó UI-val és a hozzátartozó addon-okkal fogunk foglalkozni :)

Üdv: Grakhar

A bejegyzés trackback címe:

https://wow-hunter.blog.hu/api/trackback/id/tr601877854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Foulcrow 2010.03.29. 18:24:44

2 kédésem lenne: A Disable Target AP Buffs true-ra állításával figyelembe veszi-e a spreadsheet, hogy a Marked for Death +5% sebsét ad minden sebzésünkre, ha van a targeten HM? Lehet, hogy nézi, és ebből adódik az, hogy MM-en jobban megéri felrakni a HM-et.

Másik dolog: A HM-nek nem 1.5 seces, hanem rövidebb global cooldown-ja van, legalábbis nekem lényegesen rövidebbnek tűnik, szerintem inkább 1 sec. Ez azt jelenti, hogy csak 0.66 (normál)GCD-t vesztünk a HM felrakásával, így lehet, hogy még rövidebb életű mobokra is érdemes felrakni.

KergeK@csa 2010.03.29. 18:52:34

@Foulcrow: Igen, figyelembe veszi, ha nem raksz HM-et, nem figyeli a MfD talentet sem.

De sajnos 1,5 mp-s a GCD-je, most néztem meg. :(

Honnan vetted ezt a 0,66 GCD-t? Életembe nem hallottam róla. :)

lepketanc 2010.03.29. 18:55:41

Az oké hogy mind a három spell 1,5 sec-es global-on van de ugyanazon?

Foulcrow 2010.03.29. 18:56:49

További néhány dolog.

MM Serpent-el körülbelül nekem is ez jött ki, ha 1-et tickel, akkor ugyanakkora a sebzés, mint 1 Steady shotnak, 2-nél már több. Ez persze csak akkor érvényes, ha Tudsz a targetbe legalább 1 Chimera shotot lőni, előfordulhat, hogy pont úgy jön ki a CD-je, hogy 2-t (esetleg 3-t) tickel, de a chimerat már nem tudod rálőni, esetleg meghal, amíg a chimera a levegőben van.

Agility-s buildre még nme néztem, de valószínűleg ott jobban megéri feltenni a Serpentet MM-en, mert a Steady kisebbet üt, a Serpent és a Chimera Serpent effect pedig a magasabb AP miatt többet.

Survi talánten Serpenttel és BA-val megint az lenne a kérdésem, mint a HM-nél MM-en, hogy a serpent sintg 3% és/vagy a BA 6% sebzésének az elvesztésével száol a spreadsheet?

Jah, és én akárhogy olvasgattam a LnL tooltipjét, abban nem írja, hogy a Serpent is procoltatja, csak a trapek és a Black Arrow.

És mégegy dolog, mindenhol a Steady Shot sebzésével hasonlítottad össze a GCD sebzésveszteségét, viszont ha az addra az első shotunk nem steady, hanem valami CD-vel rendelkező spéci shot lenne, akkor a steady shot sebzésén kívül még oylan veszteség is ér minket, hogy később rakjuk CD-re az adott shotot, ami talán nem tűnik annyira vészesnek, de szerintem nagyon is sokat számít (pl exlosive shot esetén ha már 4* felrakjuk a serpentet explosive helyett, akkor elvesztünk 1 egész explosive shotot).

Persze ezt úgy a leg egyszerűbb kezelni, hogyha először ellőjjük a CD-s shotjainkát az addra, aztán számoljuk, hogy a köv. steady helyett megérné még a hátralevő élettartamára az addnak felrakni a serpentet/BA-t. MM-en persze a Chimera előtt kell felrakni, ha felrakjuk. Szóval elég bonyolult dolog, rá kell érezni :P

Foulcrow 2010.03.29. 19:03:29

@KergeK@csa: Hmm, érdekes, én mindig gyorsabbnak éreztem a HM GCD-jét, mint mondjuk a serpent sting vagy a chimera shot-ét azért gondoltam, hogy csak 1 sec.

Viszont ha tényleg ugyanannyi, akkor lényegtelen, 1 egész GCD-t vesztesz, ha kevesebb lenne (mondjuk 1 sec) akkor 0.66 normál GCD lenne, mert 1/1.5 = 0.66.
Ahogy láttam te mindenhol 1.5 seces GCD-vel számoltál, ez volt az idő alapja, a DPS1*(x-1)=DPS2*x formulában is 1 egész GCD van a HM felrakására szánva, de mondom, ha megnézted most, és 1.5 sec, akkor lényegtelen.

Foulcrow 2010.03.29. 19:05:55

@lepketanc: Igen, Az összes trap, shot sting, és a HM, Misdi is GCD-re rakja egymást, egyedül az aspectváltásnak van külön GCD-je, ami 1 sec, és ez csak az aspectekre vonatkozik (viszont az aspectekre nme vonatkozik a fentiek GCD-je)

KergeK@csa 2010.03.29. 19:18:32

@Foulcrow: Igen, Agi-ra gemelve, esetleg 2 db T9-cel még jobban megéri a Serpent-et feltenni.

Igen, a spreadsheet (természetesen) számol a 3% és 6% dmg-veszteséggel Serpent és BA nélkül.

LnL-Serpent kapcsolatot nem tudom honnan vettem, javítottam. :D

A legtöbb add (99%-uk) nem hal meg 1 lövéstől, tehát MM-en a Chimera, Aimed szinte biztosan el tud menni, ezért számoltam a Steady-vel.
És pont az a szép, hogy előre kell tudnod, hogy érdemes-e felrakni, hisz a speciális shot-jaid után máris kevesebbet érnek, mert kevesebbet tickelnek már, és az addig ellőtt DMG-nek a 9%-kát is elbuktad. (pláne ha rögtön utána meg is hal az add.)

Foulcrow 2010.03.29. 19:35:25

@KergeK@csa: Még mielőtt behozták a Black Arrow-t azelőtt tényleg a serpent adta a LnL-t.

Igazából survin ha már egy mob 20-25 secet él legalább, akkor egyszer biztos végig tud menni rajta a BA és a Serpent, ez esetben ugyanazt kell csinálni rajta, mint egy boss esetén (Esetleg a HM kérdéses lehet, de a fenti számolásokból neked 22 sec felett már az is megéri), ha viszont kevesebbet él, akkor fel sem érdemes rakni egyáltalán. Egy sokáig élő bossra személy szerint én Explosive Shot -> BA -> Aimed Shot -> Serpent Sting sorozattal kezdenék. Lehet, hogy később kerül fel rá a serpent, ez által kevesebbet sebződik a serpenttől, de még anno amikor Survi voltam azt mondták az okosok, hogy jobban megéri az, hogy 1.5 seccel hamarabb hűl be az Explosive shot, mint az a 3% és az, hogy hamarabb kezd tickelni a Serpent.

KergeK@csa 2010.03.29. 20:14:05

@Foulcrow: Igazából az Explosive shot után a 3 maradék lövés felcserélése nem oszt, nem szoroz sokat. :)
Elméletileg az SP > Aimed > BA a BiS, de az eltérés minimális.
süti beállítások módosítása